Клієнтський портал в QuintaDB - це відмінний спосіб для компанії або організації дозволити своїм клієнтам здійснювати вхід на свій виділений внутрішній веб-портал. Надати обмежений доступ до відкритих даних з різними правами доступу.
Портал - це представлення даних додатку, з дашбордом та кастомізованим робочим середовищем, з можливістю налаштувати права доступу для користувачів та груп користувачів.
Замість того, щоб створювати власні механізми автентифікації та безпеки, ви можете використовувати портали на сервісі QuintaDB. Ваші користувачі зможуть зареєструватися на вашому порталі, без створення облікового запису у QuintaDB.
Ваші клієнти зможуть авторизуватися у порталі та отримати доступ до відкритих їм модулів (таблиць, звітів, форм, діаграм, мап і календарів), додавати дані, переглядати та редагувати дані, які вони додали власноруч (якщо ви використовуєте опцію "Доступ тільки до власних записів", інакше користувач буде бачити всі дані).
В результаті, Портал дає чудову можливість створити додаток, який повністю брендований під вашу компанію.
Зміст
1. Створення порталу
4. Користувачі та права доступу
5.1 Форма пошуку
7. Як зв'язати записи і акаунти користувачів порталу
Створіть додаток, будь-яким зручним для вас способом:
На сервісі QuintaDB Портал створюється разом із додатком. Створимо простий додаток з двома таблицями:
Щоб перейти у Портал, клікніть на посилання "Відкрити портал" у правому верхньому кутку.
Також, ви можете перейти у Портал за допомогою бокового меню ліворуч:
Зверніть увагу: у модулі "Портали" можна створити безліч порталів. Всі портали будуть використовувати загальні дані з БД застосунку та будь-які зміни даних в одному порталі, внесуть зміну даних в інших порталах.
Після переходу на посилання ви побачите Портал додатку. За замовчуванням він називається так само, як і додаток.
У меню Порталу додаються таблиці та форми застосунку. Якщо у вашому застосунку використовуються інші модулі, такі як: графіки, мапи, календарі та ін., вони також будуть додані в меню Порталу:
У меню "Налаштування" додатку можна вимкнути цю опцію. Перейдіть за посиланням "Редагувати додаток" і виберіть пункт "Налаштування":
Якщо ви не хочете, щоб модулі додавалися автоматично до порталу, відключіть опцію "Додавати кожен новостворений модуль в 'Портал по-замовчуванню' додатку". У розділі "Модулі додатку" ви можете вибрати, який Портал відкривати за замовчуванням при відкритті застосунку. Повернімося до Порталу за посиланням "Відкрити портал", щоб налаштувати меню Порталу.
Відкрийте меню "Портал" та клікніть на розділ "Меню":
Тут можна додати нові елементи меню, а також змінити вже існуючі. Окрім цього, ви можете вибрати стартову сторінку вашого порталу та активувати дашборд.
Ви можете створити нову секцію або додати підменю до існуючої секції. Потрібно вказати назву і за бажанням вибрати іконку для секції або підменю.
Далі потрібно вибрати віджет. Це можуть бути:
Якщо ви створюєте нову секцію, то ви можете обрати дію "Відкривати підменю".
Після налаштування меню Порталу ви можете вибрати тему.
Відкрийте меню "Портал" і виберіть "Тема":
За допомогою меню "Тема" можна змінити розташування елементів меню, а також вибрати колірну гаму для меню вашого порталу.
Список тем регулярно поповнюється. Як налаштувати портал з Класичною темою читайте за цим посиланням.
Додаток, який використовувався у цьому прикладі, можна безкоштовно встановити тут.
За умовчанням Портал створюється з увімкненою авторизацією, це означає, що для доступу користувачів необхідна реєстрація та вхід до порталу.
Відкрийте меню "Портал" - розділ "Користувачі", щоб додати або переглянути користувачів зареєстрованих у порталі.
Можна створити нову групу користувачів. При використанні групи користувачів немає потреби щоразу призначати права доступу новим користувачам. Достатньо буде додати їх до групи із встановленими правами.
На сторінці «Створити нову групу» ви можете обрати які таблиці/звіти та інші модулі, які будуть доступні для користувачів.
Також потрібно обрати ролі користувачам. Це можуть бути:
У сецкції "Права доступу" ви можете надати доступ лише до власних записів, а також вказати чи будуть доступні для користувачів такі функції як Експорт даних, Клонування записів, Друк, Редагування записів, Пошук і Групування. Найважливіший пункт - "Доступ лише до власних записів". Користувачі будуть бачити тільки записи, додані ними, в іншому випадку, клієнти зможуть бачити всі записи таблиці.
Тепер можна додати користувачів до групи. Для цього потрібно клікнути по плитці з назвою групи. Далі потрібно клікнути на плитку "Додати користувачів в групу". Щоб додати користувачів, потрібно ввести їх e-mail адреси або логін (по одному на рядок). За бажанням ви можете надіслати запрошення на емейл та відредагувати шаблон листа-запрошення.
Таким саме чином, ви зможете додати користувачів з власними налаштуваннями прав доступу.
Після створення таких акаунтів ви знайдете плитку "Користувачі без групи" на сторінці "Групи користувачів".
Зверніть увагу, що за замовчуванням пароль відповідає логіну/емейлу користувача. Ви можете редагувати акаунт користувача порталу у групі.
Натисніть на плитку користувача.
Далі натисніть на кнопку "Акаунт".
На цій сторінці ви зможете встановити новий пароль та додати всю необхідну інформацію користувача:
Ви можете налаштувати права доступу за замовчуванням для нового користувача. Натисніть на кнопку "Додати користувачів в портал" на сторінці "Групи користувачів". На наступній сторінці клікніть на посилання з відповідною назвою.
Таким чином, ви можете контролювати рівень доступу для нових зареєстрованих користувачів порталу. Ви можете обрати групу, до якої будуть потрапляти нові користувачі, відповідно вони отримають такі ж самі права доступу. Або ви можете налаштувати права доступу для нових користувачів власноруч.
Ви можете контролювати доступність окремих функцій, таких як: Експорт даних, Клонування записів, Друк, Редагування записів, Пошук і Групування.
Дозволи за замовчуванням також можуть бути встановлені для таблиці або звіту. І навіть налаштувати доступ на рівні полів. Тобто приховати деякі поля на формі і таблиці.
В будь-який час у вас є можливість змінити права доступу для групи користувачів або окремого користувача. Відкрийте групу користувачів (або виберіть користувача без групи) і натисніть на кнопку "Налаштування".
На наступній сторінці ви можете змінити права доступу для таблиць і звітів групі користувачів. Відкрийте секцію "Таблиці" та натисніть на кнопку «Редагувати».
Оберіть таблицю або звіт. Щоб надати права доступу до інших таблиць або звітів, натисніть на кнопку "Надати групі '....' доступ до таблиці чи звіту".
Відкривши таблицю, ви можете змінити права доступа користувачам та включи або відключити функції. Щоб змінити доступ на рівні полів, клікніть на посилання з відповідною назвою.
Щоб налаштувати форму пошуку персонально для окремих користувачів та груп користувачів порталу, клікніть на посилання "Пошук" навпроти потрібної таблиці або звіту:
На цій сторінці ви можете налаштувати стандартний пошук для групи користувачів. Вибрати по яким поля буде виконуватись пошук, а також які критерії пошуку будуть доступні для цих полів:
Або використовувати свою власну форму пошуку:
Щоб увімкнути форму пошуку для Власника порталу, відкрийте меню "Портал" і виберіть пункт "Налаштування":
На наступній сторінці відкрийте вкладку "Налаштування" і виберіть "Форма пошуку" зі списку. Навпроти потрібної таблиці або звіту оберіть пункт "Моя форма пошуку".
Ви можете вибрати тип захисту порталу. Можливі варіанти:
За замовчуванням: "Потрібен вхід".
У випадаючому списку "Налаштування" можна вибрати мову порталу та вказати поля для авторизації (для форми реєстрації та входу на портал).
Можна окремо налаштувати поля на реєстраційній формі та формі входу. Нижче показано поля для форми реєстрації клієнтського порталу:
Також можна вибрати доступні поля на формі входу на портал:
Для поля "Компанія або організація" можна ввести список компаній і це поле буде показано на формах реєстрації та входу до вашої бази даних у вигляді випадаючого списку.
Хоча б одне поле має бути обране, щоб можна було здійснювати вхід на сайт.
Поле "Емейл, номер телефону або логін" може приймати всі перераховані значення та автоматично їх зберігати в обліковому записі користувача та використовувати для входу. Або ж можна відключити це поле і використовувати одне або всі три інших поля Логін, Емейл або Телефон.
Також на реєстраційній формі можна використовувати поля Вулиця, Місто, Область та Індекс.
Ви можете завантажити логотип, який відображатиметься ліворуч вгорі порталу, вибрати вид таблиць та звітів порталу: звичайна Таблиця або Плитка.
У меню "Інтеграція" можна знайти всі доступні методи вбудовування порталу (iframe-код, JavaScript-код) на ваш сайт у вигляді віджета. Або просто використовуйте пряме посилання на портал.
Якщо ви активуєте реєстрацію на порталі (третій варіант авторизації), то на порталі з'являться сторінки:
Сторінка входу
Сторінка реєстрації
Сторінка відновлення паролю
На вкладці "Сповіщення" можна редагувати шаблони емейл та SMS-повідомлень, які отримуватимуть зареєстровані користувачі для активації та відновлення доступу.
Також ви можете вказати, чи хочете отримувати повідомлення під час реєстрації нового облікового запису.
Припустимо ви вже створили портал, додали користувачів або вони зареєструвалися самі. Кожен з користувачів може працювати тільки зі своїми записами.
Але що, коли ці записи вже існують в ваших таблицях або ж вони знаходяться в CSV або Excel файлах?
У QuintaDB є два способи зв'язати записи і акаунти користувачів.
1. У меню "Записи" можна виділити потрібні записи і в випадаючому списку під назвою "Дії" обрати "Змінити власника запису".
На наступній сторінці оберіть нового власника запису.
2. Другий спосіб - це використання Імпорту та колонки "Автор запису".
Насамперед вам потрібно включити додаткову системну колонку "Автор запису". Меню "Записи" - "Налаштування".
Після того, як ви активуєте цю опцію, в вашій таблиці з'явиться нова системна колонка "Автор запису", в якій буде вказано хто створив запис і кому він належить.
Тепер, використовуючи імпорт з Excel або CSV файлів, ви можете пов'язувати записи і акаунти користувачів порталу.
Головне, щоб в вашому файлі була колонка "Автор запису" і в ній знаходилися точні назви акаунтів.
Результатом будь-якого з цих способів стане поява нових записів для авторизованого користувача порталу.